пʼятницю, 27 червня 2014 р.

 Конституція –  правовий оберіг нашої держави
 Я народ, я творець Конституції,
 І тому я підношу, як стяг,
Як здобуток всіх літ революції,
Конституцію миру й звитяг!
    
         В історії кожної держави є дати, які виражають дух народу, символізують його славне минуле, сьогодення і майбутнє.
     До їх числа, безсумнівно, належить і День Конституції України, що відзначається щорічно 28 червня. Це свято волі, цивільного миру й доброї злагоди всіх людей на основі закону й справедливості. Це одне із самих «молодих» свят сучасної України.
      У цей день ми віддаємо данину поваги символам держави, що пройшли довгий героїчний шлях. Навряд чи варто нагадувати, що значить для української нації наявність власної незалежної держави, визнаного члена світової спільноти і повноправного учасника міжнародних відносин. До цього народ прагнув багато сотень років, і сьогодні йому нарешті пощастило пожинати плоди багатовікових зусиль, саме тому День Конституції України володіє особливим історичним та почесним значенням.
     Як відомо, процес створення Конституції України  був довгим і тернистим. Починаючи з Конституції Пилипа Орлика 1710 року, яка так і не вступила в дію, і закінчуючи безсонною ніччю з 27-го по 28-е червня 1996-го року, коли Основний Закон нарешті був прийнятий, – таким був нелегкий шлях цього важливого документа. Але й результат того вартий – Конституція Україна по праву визнається однією з найбільш досконалих і демократичних Конституцій у всьому світі!
        Конституція України – це не лише Закон законів, а й ядро подальшого розвитку і вдосконалення суспільства. Вона ввійшла в суспільне життя, як головний оберіг державності і демократії, гарант незалежності і соборності України. Як говорить відома латинська формула: «Бережи порядок, і порядок збереже тебе».
     Сьогодні ми також відзначаємо День молоді. Молодь – це майбутнє держави. Конституція України охороняє  її  інтереси,  право на освіту і гармонійний розквіт життя. Щоб уміло і правильно користуватися своїми правами і добре виконувати свої обов’язки, не порушуючи законні інтереси інших, потрібно добре вивчати закони і дотримуватись їх. Держава вірить в свою талановиту і працелюбну українську молодь, яка матиме гідне життя і світлу долю.
Закон життя я схвалюю в труді.
Він в нашім хлібі, в пісні та у слові.
Законом цим зростають молоді,
Законом цим красуються будови.
     З нагоди відзначення 18-ї річниці Конституції України в Іршавській районній бібліотеці та Іршавській районній бібліотеці для дітей оформлені виставки під назвою: «Конституція – правовий оберіг нашої держави».
 А епіграфом до неї є рядки вірша Л.Вознюк «Я маю право»:
 Я – українець. Є у мене право
 На рідну мову та свою державу,
На гордий прапор золотисто–синій,
На щастя жити у такій країні.
Я – українець. Право знати маю
Про тих, кого героями вважаю,
Що людство рятували від руїни, -
Синів і дочок, гідних України.
Я – українець. Хочу право мати
                                                                                        Завжди усе, що думаю казати,
На незалежну та міцну державу,
На  все, що гарантовано по праву.
Я – українець. І моє це моє право
Любити землю горду й величаву,
Та дух свободи набирати в груди.
Я – українець. Був ним, є, і буду !

   Представлений матеріал розповідає  про історію і сучасність Основного Закону України. А додаткова література неабияк допомагає нашим користувачам  пояснити у простій і зрозумілій формі деякі статті, висловлювання й тези. 
    Основним завданням такої виставки є - виховання в молоді поваги до Конституції України, патріотизму, любові до України та її символів, прав і свобод людини, почуття власної гідності.
У згусток, спресований мудро i чисто,
Вiн змістом став наших i діянь, i мрiй.
Основа життя i мого, i Вітчизни.
I доля моя – мiй Закон Основний.
     Тож, давайте сподіватися у краще майбутнє та разом створювати нову європейську державу.
    Від щирого серця зичимо міцного здоров'я, бадьорості духу та впевненості у безхмарне конституційне майбутнє України. Нехай мир і взаєморозуміння в країні сприяють подальшій її розбудові та приносять достаток кожній сім’ї. Зі святом Вас! З Днем Конституції України!
Ми вірим в майбутнє твоє, Україно! –
Говорять сьогодні дорослі й малі.
Бо ти в нас – найкраща, бо ти в нас – єдина,
Немає такої, як ти, на землі.  







Немає коментарів:

Дописати коментар